Pierwszy model Mazdy oznaczony „323F” pojawił się na rynku we wrześniu 1989 roku i od razu odniósł sukces u klientów. Uzupełnił on gamę oferowanych samochodów z oznaczeniem 323. Copue F wyróżniał się ściętym tyłem z drzwiami bagażnika, sportową linią nadwozia oraz podnoszonymi reflektorami. Niski współczynnik oporu powietrza (0,31), niska masa (990 kg) i wydłużony rozstaw osi dodatkowo podkreślały sportowy charakter samochodu.
Wiosną 1991 zostały dokonane drobne zmiany w gamie modeli 323. Najistotniejszą było przestawienie silników na system szesnastozaworowy, dzięki czemu nastąpił wzrost ich mocy. Jednocześnie mechaniczna regulacja zapłonu zostaje zastąpiona elektroniczną. Nieznacznym przeróbką zostało poddane także wnętrze. Przesunięto przełączniki lusterek elektrycznych, przesunięto i zmieniono wygląd elektrycznych podnośników szyb. Przerobiono poszycia drzwi oraz modele z elektrycznymi podnośnikami szyb zostały wyposażone w lampki sygnalizujące otwarcie drzwi. W przełączniku dźwigniowym wycieraczek zintegrowano dodatkowe funkcje. W zestawie wskaźników znajduje się pole świetlne na lampkę kontrolną ABS.
|